Sunday, November 7, 2010

Kultuur ja rekreatsioon

Alustuseks pilt hispaania keele tunnist, kus Hazem jagab kõigile sünnipäeva puhul magusat ja kohvi, mis on tüüpiline Palestiinas. Ta on üldse kõige heasüdamlikum inimene vist maailmas, väga abivalmis ja lõbus. Granadas nimelt teeb oma doktorikraadi praegu :P

Viimasel päeval kui plikad siin olid, käisime churrosid hommikuks söömas. No korralik kaloripomm: rasvased "pontsikud" kuuma šokolaadiga. Mmmmmmmmmmm!

Ilmad olid vahepeal siin jälle väga soojad, päikese käes 28C. Ning mägedesse tuli lumi maha, ilus vaade oli :)

Eelmine esmaspäev ja teisipäev olid meil jälle vabad, seega saabus nv eriti kiirelt. Reedeks sain oma instituudist tasuta piletid Alhambrasse. Meie instituudil oli 60 tasuta piletit ja kohale tuli kuskil 10 in ainult. Siis tegime kiired kõned mõnedele oma sõpradele teistest instituutidest, et meil tasuta piletid, et tulge ka. 12euri sai ikkagi kokku hoitud :P Olin seni näinud ainult Generalife osa, seekord siis nägin paleed ka ära. No peab ise nägema, et mõista miks neid nii väärtuslikuks peetakse.

Araablastel oli vist ikka väga igav, et viitsisid nikerdada

Näete, mägedes lumi :)

Armastan sind, Granada!

Pühapäeval võtsime ette matka Sierra Nevadasse. Kuna eelmisel päeval käisime peol, siis hommikul kl 7.30 voodist välja ajamine oli problemaatiline. Aga kuna mul kursaõde nö orgunnis selle asja, siis pidin ikka kohale ajama. Kutsusin ka Kerti ja eesti poisid kaasa. Me ise ei teadnud asjast muud midagi kui ainult bussipeatust ja väljumisaega. Jõudsime bussipeatusesse kohale ja ülla-ülla- kedagi teist polnud, olime ainukesed. Küsisime bussijuhilt: "Kas see buss läheb kuskile mägedesse?" Ta vastas jah. Mõtlesime, et no okei lähme siis ja eks kuskil suvalises peatuses hüppame maha. Sõitsime kuskil 30 min ja saabus viimane peatuses- pidime maha minema. Vaatasime ümber ringi- normaalne, mis me siis siin 8 h teeme (buss tagasi läks alles kl 17.30). Muud üle ei jäänud kui hakkasime siis ühes suunas sammuma.
Ühel hetkel sõna otseses mõttes jäime kuulirahe alla. Eemal põllul/metsas oli jaht ja käis korralik paugutamine. Kuna olime kõrgemal kui nemad, siis jäime hetkeks seda vaatama. Paugud käisid ja mõne sekundi pärast maandusid kuulid suhteliselt meie nina alla rohu sisse. Kõigil tekkis ikka korralik hirm. No praegu veidi naljakas, aga sel hetkel tegime sealt küll kohe sääred.
Sammusime edasi ja jõudsime Sierra Nevada rahvusparki. Sealt algasid matkarajad ja valisime ühe välja. Olime kuskil 5km matkanud, põhiliselt aina ülesmäge ja veremaitse juba kurgus, kui küsisime möödujatelt et kui pikk see rada on, vastati et kuskil 20km. See uudis ei olnud just kõige meeldivam. Kuna meil polnud siiski korralikku matkavarustust ning ainukest bussi ei tohtinud ka maha magada, siis otsustasime, et vallutame ühe mäetipu ja võtame siis tagasitee. Mõeldud, tehtud- imeline vaade ja lõuna :)
Kokku kõndisime kuskil 12-13 km kindlasti, niiet võis endaga rahule jääda. PS saime ka kõik korralikult päikest.
Siis me veel ei teadnud, mis meid ees ootab

Ja kohe peale seda jäime kuulirahe alla

Matkarada uurimas

Vaja matk ikka ohtlikuks muuta

Vallutasime ühe kõrge mäetipu

Pole paha vaatepilt

Bussi ootel

Matka lõpetuseks lapaduu :)

Õhtul vaatasime poistega veel ühe õuduka ka, mis pani meie pühapäevale puntki.

Esmaspäeval käisime jälle salsat tantsimas. Kuna kõik on suhteliselt algajad seal, siis on see rohkem tatsamine mitte-rütmis. Aga no hakkame ühes teises kohas veel käima, ehk seal mõned, kes juba oskavad ja asi parem.

Eile oli mul esimene popipäev. Vihma sadas väljas ja ei olnud üldse väljamineku meeleolus. Jõin kodus teed ja õppisin ning tegin muid vajalikke toimetusi. Lõunat käisime küll väljas söömas. Ma nimelt polnud varem käinud ülikooli comedoris (nn söökla). Seal maksab 3 käiguline lõuna ainult 3 euri. Ja väga head toidud on, veini saab ka :) Olin päris hämmingus kui nägin, et nii palju inimesi käib seal söömas. Kui meie lahkusime, siis oli rivi majast välja kuni tänavani.

Ja täna lähme flamencot tantsima ning õhtul meie pool pidu. Olete kõik oodatud!
C/ Emperatriz Eugenia 21, korter 6C :)