Friday, December 10, 2010

Madrid - Barcelona

Niisiis teen suhteliselt lühidalt ülevaate, kuidas me trip möödus.

Reede hommik algas minul sissemagamisega. Panin äratuse kl 6am, aga teised tulid uksele koputama 6.50. Seega läks väga kiireks, et viimased asjad veel kokku panna ja bussile jõuda.

Teekonnal Granadast Madridi oli isegi lund, nii uskumatu kui see ka tundus.

Madridi jõudsime lõunaks. Esimese asjana läksime hosteli, et asjad ära panna. Sõime hommikusööki kohvikus ja algas linnaga tutvumine.
Üldiselt 3 päevaga külastasime linna kõige tähtsamaid vaatamisväärsusi ja hooneid, käisime isegi kunsti muuseumis. Ühesõnaga ikka korralik turistilaks oli. Ja õhtuti käisime baarides-klubides. Kõik 3 päeva muidu möödusidki nii, et hommikust õhtuni linnapeal ja õhtul peole. Magamisega oli tõesti kitsas, mõned tunnid igal ööl. Hommikuti peeglisse vaadata väga ei tahtnud.
Plaza Mayor

La Catedral de la Almudena

Palacio Real

Plaza de España

Puerta del Sol (keskväljak)

Estadio Santiago Bernabéu (Real Madrid!!)

Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (maailma kuulus muuseum, ent ma olen kahjuks liiga vähe haritud ei mõista seda kunsti, mis nägime)

Parque del Buen Retiro

Puerta de Alcalá

Kuna oli pühad, siis paljud reisisid ringi. Ja no Madridi tänavad olid rohkem kui ülerahvastatud, ma pole kunagi näinud nii palju inimesi tänavatel, uskumatu lihtsalt. Liikumine võttis ikka omjagu aega. Aga üldiselt mulle meeldib selline suurlinna värk ja sebimine :)

Esimese õhtu peost räägin natuke pikemalt, see oli kõige meeldejäävam. No algas nii, et lahendasime hostelis rummi ära ja ostustasime siis minna kuskile klubisse. Nagu igal pool siin, olid tänavatel inimesed, kes kutsusid baari jne. Tuju oli hea ja läksimegi kohe esimesse, kuhu meid tiriti (lubati tasuta shotti). Saimegi. Muusika oli hea, mõtlesime, et tantsime veidi ja liigume edasi. Aga nii kaugele me ei jõudnud sel õhtul. Mingist hetkest hakkasid minule ja Kertile laekuma joogid baarist, mmm mis kõike head meile kokku keerati. Me ei jõudnud ühte pm ära lõpetadagi kui uus juba ootamas oli. Meeldisime vist baarmenidele :) Suitsetasime vesipiipu, tantsisime ja nautisime õhtut. Igatahas oli kõik lihtsalt niiiii niiiii tore ja hea... kuni selleni et tuli hakata koju minema - ja Marilil ei olnud enam tagi. Uuuh, keegi lihtsalt omastas mu jope koos kinnaste, salli, kampsuni ja hosteli võtmega. Oi, ma olin pissed off. Kuna Madridis oli ikka tõsiselt külm, siis ilma ju koju ei saanud minna. No pidin siis ise ka kellegi oma võtma. Võtsin ühe, läksin välja, avastasin et väike. Läksin tagasi, võtsin uue, väljusin, avatasin et meestekas. Läksin uuesti tagasi, võtsin uue, väljusin, jälle väike. Aga Jonas ei lubanud rohkem tagasi minna ja siis see viimane mulle paraku jäigi. (Sorry sellele, kelle oma ma võtsin, aga mul ei jäänud muud üle).

Kuna varastati ka võti, siis järgmisel päeval oli hostelis sellega ka ikka tõsine kamm. Muidugi pidin selle kinni ka maksma. Ma ei taha seda lihtsalt meenutada, õnneks õhtuks sain uue võtme ja pääsesin lõpuks oma asjadele kapis ligi.

Üldiselt mulle Madrid meeldis väga: head peod, palju inimesi, korralik shopingu tänav. Ujeee, kindlasti naasen!

Barcelonasse jõudsime esmaspäeva hommikul. Esimese asjana jälle hosteli, väike söök ja linnaga tutvumine. Kui soe oli seal võrreldes Madridiga, päikese käes ikka üle 20C. Esimene päev jalutasimegi rohkem mere ääres, käisime jälle ühes muuseumis ning vanalinnas.

Monument a Colom

Parque Güell (Gaudí on natuke omamoodi tegelane arhitektuuri vallas)

Sagrada Familia (Gaudí jällegi)

Kunstiajaloo õps oleks uhke mu üle

Estadi Olímpic

Ja teisipäeval Barcelonas ju käisime vaatamas meistriteliiga jalgpalli. See oli reisi kirss tordil. Camp Nou, atmosfäär ja Messi - no sõnadesse pole võimalik panna :)

Camp Nou

FC Barcelona vs FC Rubin Kazan

Viimasel õhtul ei suutnud me enam üldse välja minna. Jalad olid ringikäimisest 2x suuremaks paistetanud ja silmanägemine hakkas juba eest kaduma. Vaatasime hostelis jalkat ning läksime magama. Aga ega muidugi siis ka pikka und ei saand, pidime ärkama kl 4, et minna lennukiga Granadasse tagasi.

Vot umbes nii ta oli.

Neljapäeval Granadasse jõudes läksin kohe magama. Ärkasin korra, sõin natuke, magasin. Ühesõnaga neljapäev jäi täiesti vahele, elu algas uuesti reede hommikuga.

Ning eile oli ühe saksa türuku pool õhtusöök, kus käisin. Kuna Veronika õpib minuga koos sporti, siis tema kaudu olen saanud paljude sakslastega tuttavaks. Õhtusöögi teemaks oli Punane. Laud oli kaetud punaselt, kõik toidud olid punased ning ka osalejad pidid kandma punast. Väga äge nägi kõik välja ja toidud olid tõeliselt maitsvad: alates erinevatest salatitest, täidetud paprikast kuni jäätiseni välja. Muy rico.

Täna siis võtan jälle rahulikult. Järgmisel nädalal 2 eksamit ja pean nendeks õppima, peole minekut ei ole.

Homme tulevad eestlased jälle siia. Nagu ikka pühapäevad veedame koos. Süütame kolmanda advendi küünla ning teeme õhtusööki :)

1 comment:

Mari said...

Hei, hea lugeda ikka, et sul kõik nii äge on seal. Need teemapeod ja asjad on ikka ägedad:) Hästi kangastus endal ka silme ette see, kui sai Hispaanias käidud ja iga baari peal olid palgalised, kes külastajaid erinevate tasuta asjade ja jookidega sisse meelitasid. Ja mis veel, ega Tallinnas siis parem pole, eelmine laup Prives sama teema, tantsisin 20 minutit, avastasin, et mantlit pole.. aga no Tallinnas ikka öösiti mingi -5 külma:D aga ei, ma ei visand pilku maha, tantsusin lõbusasti mööda vanalinna pluusi väel mingi 9-10neni ikka. Vot nii :)